Nevšedný príbeh Dobrých médií

Odvážny krok

Čítaj viac
Róbert Sedlák s niekoľkými priateľmi spustil v apríli 2012 online petíciu, v ktorej žiadali slovenské médiá, aby prinášali viac pozitívnych správ, ktorými by spoločnosť pomohli inšpirovať a povzbudiť k drobným pozitívnym zmenám. V priebehu 4 týždňov od zverejnenia získali pod petíciu podpisy viac ako 12 000 občanov a výzvu podporili aj viaceré osobnosti kultúrneho, športového či spoločenského života (medzi nimi i Marcel Forgáč, Martin Nikodým, Ľuboš Fellner, Marián Balázs, Mário Radačovský, Anton Hykisch, Ivan Štefanec, Jana Žitňanská ... a ďalší).

Reakcie niektorých médií však Róberta Sedláka prekvapili. „Vyjadrili sa, že ľudia skrátka chcú negatívne správy a tie dobré nikoho nezaujímajú, preto to tak robia.“ Tri hlavné slovenské televízie na petíciu reagovali spoločným vyhlásením, že produkujú iba taký obsah, akí od nich diváci požadujú. „Museli sme niečo urobiť, podpora toľkých tisícov ľudí, navyše získaná doslova za pár dní, nás zaväzovala, aby sme to nenechali len tak vyšumieť. Nemohol som podporovateľom poslať hromadnú správu, že im ďakujem za podporu, ale nikoho z adresátov to nezaujíma... A tak sme verejnosti oznámili, že spustíme vlastný spravodajský web, ktorý bude zameraný len na dobré správy a skúsime to robiť my sami.“

Cesta do TOP 10 slovenského internetu

Čítaj viac
A tak sa ešte v ten istý rok započali práce na rýchlom uvedení nového mediálneho produktu na trh. Róbert sa rozhodol zmeniť situáciu na slovenskom mediálnom trhu sám, spoločne s neskoršou manželkou, vtedajšou priateľkou Majkou, s ktorou tvorili iba niekoľko mesačný čerstvý vzťah.

„28. mája 2012 sme spustili internetový portál Dobré noviny, ktorý sa sústredí výhradne na dobré správy. Odvtedy túto prácu robíme denno-denne až dodnes, stále sme na trhu a čítanosť nášho obsahu je veľmi úspešná,“ hovorí Róbert a dodáva, že dobrenoviny.sk dnes patria medzi 10 najnavštevovanejších serverov na slovenskom internete. V priebehu nasledujúcich rokov k spravodajskému webu pribudlo aj niekoľko ďalších webových magazínov, ktoré postupne rozširovali portfólio rodiaceho sa vydavateľstva.

V čase pandémie Covid-19 prešli vo vydavateľstve prvou vážnejšou skúškou, no napriek zložitej situácii a navzdory všeobecným očakávaniam, paradoxne začali pozorovať ešte výraznejší dopyt po pozitívnych, dobrých a povzbudivých správach. Tento trend ešte viac zosilnel aj s neskoršími krízami na Slovensku i vo svete, ktorým kontinuálne čelíme. „Či už išlo o Covid-19 a súvisiace hospodárske ťažkosti, agresiu Ruska na susednej Ukrajine, infláciu a energetickú krízu, či politickú nestabilitu v demokratickom svete... Jedna kríza strieda druhú. Dokonca akoby sa už ani nestriedali, ale navzájom sa prelínali. Všetky tieto ťažkosti ale vedú k čoraz väčšiemu dopytu práve po našom druhu obsahu a čoraz viac ľudí prestáva sledovať bežné spravodajstvo zamerané prevažne na negatívne aspekty života,“ hovorí s nádejou v hlase zakladateľ unikátneho mediálneho projektu Dobré noviny, okolo ktorého medzitým vyrástlo vydavateľstvo Dobré médiá prevádzkujúce celú sieť ďalších médií.

V čom sú podľa Róberta Sedláka Dobré noviny či Dobré rádio, ktoré do portfólia vydavateľstva pribudlo naposledy, iné ako ostatné médiá? „Sme štandardné médium, len s unikátnym konceptom, ktorým navyše veľmi presne reagujeme na dopyt dnešnej doby. Nie sme 'alternatívne médium', ako sa často rady označujú rôzne dezinformačné kanály. Naopak, veľmi dbáme na žurnalistickú profesionalitu, objektivitu, pravdivosť a presnosť nášho obsahu, ktorému možno dôverovať. Vyvažujeme však mediálny priestor tým, že sa sústredíme na to dobré okolo nás. Našich čitateľov a poslucháčov nezaťažujeme tragédiami a nešťastím. Snažíme sa namiesto toho poukazovať na lepšie stránky Slovenska i sveta, ktorým iné médiá nevenujú porovnateľnú pozornosť. Spoločne s ďalšími magazínmi a online portálmi, ktoré sme postupne uviedli na trh, tak v Dobrých médiách inšpirujeme, podporujeme a zabávame ľudí, ktorí nestratili nádej.“

Počítače od rodičov, zanietenosť od srdca

Čítaj viac
To, čo dnes tvorí úspešný mediálny dom Dobré médiá, začali Róbert a Mária Sedlákovci budovať ešte ako študenti počas vysokoškolského štúdia. Róbert sa venoval rozbehu firmy popri inej práci na plný úväzok, Majka nahadzovala na web agentúrne spravodajstvo medzi prednáškami na univerzite, počas prestávok. Keď usúdili, že redakciu ďalej nemožno rozvíjať v ich ružinovskej garzónke a rozhodli nasťahovať do prvého „oficiálneho ofisu“ na Drieňovej ulici v Bratislave, Majka pracovala ešte stále na počítači, ktorý dostala od rodičov ako študentka.

„Mali sme obrovskú chuť pracovať a vybudovať niečo veľké. „Dobrý“ mediálny dom, ktorý je iný ako ostatné. Nevedeli sme úplne presne, ako by mal vyzerať povedzme o 10 či 15 rokov, koľko médií bude postupne prevádzkovať... to všetko priniesol život sám. Jedno ale bolo od prvého dňa v našich životoch neustále prítomné - obrovské nasadenie a odhodlanie neprestať na našom sne pracovať. Budujeme našu firmu neprestajne každý deň už 13 rokov. Obsah i spôsoby práce nás dvoch sa pochopiteľne postupne menili, ale firme sme v každej etape jej vývoja vždy venovali všetko, čo sme vedeli a mohli. Roky pritom ubiehali a časom sme usúdili, že by sme sa hádam mohli konečne vziať, ak si na to nájdeme pár minút času (smiech). A popri firme nám do života pribudlo aj naše 'druhé dieťa', dali sme mu meno Matúš a dúfame, že jedného dňa pochopí, ako jeho rodičia žili a ako veľmi im záležalo na tom, aby sa tým preňho stali zdrojom inšpirácie na celý život,“ opisuje Róbert, ako jemu a jeho manželke pohltila životy ich spoločná podnikateľská vášeň, no napriek tomu ich vzťah nielen vytrval, ale rozvinul sa v pevné základy pre spoločnú rodinu.

Darček k 10. narodeninám: Firemná transformácia a rozšírenie na nový trh

Čítaj viac
V roku 2022 oslávili Dobré médiá 10. výročie svojho vzniku (ten sa datuje ku dňu spustenia prvého média v portfóliu, portálu dobrenoviny.sk). Mediálny dom sa pri príležitosti okrúhleho výročia rozšíril o nové médium. Hoci ich Dobré médiá za posledné roky spustili v online priestore viacero, tentokrát sa po prvý raz rozhodli rozšíriť svoje pôsobenie aj do prostredia tradičnejších „offline“ médií a vstúpiť tak aj na doteraz nepoznaný trh. Do prevádzky uviedli novú rozhlasovú stanicu, Dobré rádio. Už jeho názov napovedá, že podobne ako jeho starší súrodenec, portál Dobré noviny, aj Dobré rádio má za cieľ okrem najnovších hitov a zábavy, priniesť do éteru najmä unikátne spravodajstvo zamerané výhradne na dobré správy. V oblasti rozhlasového vysielania ide o jedinečný počin nielen na Slovensku, ale aj vo svete - s podobným konceptom doteraz na trh nevstúpila žiadna iná rozhlasová stanica.

Spoločne so vstupom na nový trh Dobré médiá prešli aj najväčšou firemnou transformáciou vo svojej doterajšej histórii. Okrem modernizácie a prebudovania technologickej infraštruktúry sa firma zamerala na efektivizáciu procesov takmer na všetkých úrovniach jej riadenia a kompletne ich digitalizovala. Zamerala sa na posilnenie kybernetickej bezpečnosti a do tohto procesu zapojila všetkých svojich zamestnancov. Okrem realizácie množstva ďalších transformačných procesov na jar 2023 presťahovala svoje sídlo do moderných priestorov administratívneho komplexu BBC 1 na Plynárenskej ulici v Bratislave.

V otázke tvorby obsahu chce mediálny dom posúvať úroveň kvality ešte vyššie pre všetkých: pre čitateľov, poslucháčov ale aj klientov, ktorými sú prioritne reklamní zadávatelia. „Naším dlhodobým záväzkom je ponúkať čitateľom a poslucháčom kvalitný obsah s pridanou hodnotou. Po obsahovej stránke pracujeme na tom, aby sme kvalitu našich médií neustále posúvali ďalej a všetky naše značky dosahovali špičkovú žurnalistickú kvalitu.“

Zvláštnu pozornosť si podľa zakladateľa Dobrých médií bude vyžadovať práve najmladší prírastok v rodine - Dobré rádio. „Čaká nás veľmi veľa práce, keďže konkurencia je na vyspelej obsahovej, technickej aj ľudskej úrovni. Trh, na ktorý vstupujeme, je dávno konsolidovaný a má svoje vysoké štandardy. Tomu sa budeme musieť prispôsobiť, akokoľvek to bude pre nás ako nováčikov náročné. Dobré rádio vstupuje na trhu, ktorému dominujú silní konkurenti, zabehnutí hráči s ohromným finančným, ľudským i odborným zázemím. Má nás čo motivovať, aby sme sa ani na chvíľu neflákali. Jednu vec však naši konkurenti nemajú - absolútne unikátny spravodajský koncept, ktorému po rokoch jeho rozvíjania v online priestore celkom dobre rozumieme. A pokúsime sa ho presadiť aj v pre nás doteraz neznámom prostredí, tak ako sa nám to už raz podarilo s Dobrými novinami,“ opisuje odhodlane tvorca viacerých úspešných mediálnych značiek.

Suverénny líder v brand safety

Čítaj viac
Popri odvážnych budovateľských víziách však Róbert Sedlák s manželkou nezabúdajú ani na biznis. „V najbližších rokoch musíme pracovať hlavne na udržaní našej konkurencie schopnosti. Neustále pracujeme na tom, aby sme našim klientom poskytovali produkty najvyššej kvality, špičkový servis a garantovali im maximálnu efektivitu ich reklamných investícií. Chceme byť lídrom v kvalitnej natívnej žurnalistike a natívnej reklame, ktorá pre nás znamená omnoho viac, než trendy marketingový pojem. Formovali sme natívne produkty na slovenskom online trhu medzi prvými, v časoch, keď tieto produkty ani neniesli ustálený názov 'natívne'. Ukázali sme desiatkam našich klientov, ako má vyzerať štandard kvality, ktorý majú od dodávateľských médií požadovať a podarilo sa nám presadiť na trhu povedomie o tom, že natívna reklama nie je iba nový názov pre prvoplánové PR, ktoré funguje čoraz menej alebo vôbec. Chceme naďalej patriť medzi tých, ktorí budú udržiavať a rozvíjať vysoký štandard natívnych produktov a pokúsime sa priniesť na trh aj niekoľko dôležitých inovácií,“ približuje svoje predstavy o ďalšom vývoji produktov a obchodných stratégií svojej firmy Róbert Sedlák.

Zakladateľ a CEO Dobrých médií však okrem toho zdôrazňuje dôležitú silnú stránku, ktorou jeho konkurencia nedisponuje vôbec, alebo iba v obmedzenej miere. „Ak v niečom skutočne nespochybniteľne dominujeme, tak je to 100% brand safe prostredie, ktoré naše médiá garantujú svojim inzerentom. To je dôležité najmä pre tých, ktorí investujú obrovské množstvo peňazí a ľudskej kreativity do budovania svojich výnimočných značiek a nemôžu si dovoliť riskovať ich reputáciu tým, že sa budú prezentovať v prostredí s nekvalitným, problematickým alebo dokonca vyslovene škodlivým obsahom. Dobré médiá sú bezpečným miestom nielen pre konzumentov obsahu, ale aj pre značky, ktoré v nich inzerujú. Túto silnú stránku chceme ponúknuť klientom, pre ktorých je úroveň mediálneho priestoru, v ktorom sa prezentujú, dôležitým či dokonca rozhodujúcim parametrom. Práve pre nich už 13 rokov rokov usilovne budujeme naše bezpečné mediálne projekty,“ naznačujú smerovanie ďalšej budúcnosti Dobrých médií manželia Sedlákovci.

Ako plynul čas

  • 2012

    28. mája spúšťame portál Dobré noviny.

  • 2014

    Sťahujeme sa do našej prvej redakcie na Drieňovej 34. Väčšina z nás má ešte aj inú prácu. Postupne sa rozrastá profesionálna redakcia aj obchodné oddelenie.

  • 2015

    Spúšťame To je nápad!, z ktorého sa do roka stáva trhová jednotka medzi hobby magazínmi a je ňou nepretržite dodnes.

  • 2018

    28. mája 2018 začína vysielať internetové Dobré rádio. 1. septembra 2018 spúšťame celodenné moderované vysielanie na internete.

  • 2019

    Všetky naše mediálne projekty zastrešujeme pod spoločný mediálny dom Dobré médiá: sústredíme sa na prevádzku médií, ktorými inšpirujeme, podporujeme a zabávame ľudí, ktorí nestratili nádej.

  • 2022

    Na 9 frekvenciách spúšťame vysielanie novej rozhlasovej stanice Dobré rádio - hráme najnovšie hity a prinášame len dobré správy.

Vedenie Dobrých médií

Róbert Sedlák

CEO

Čítaj viac

Mária Sedláková

Co-founder a šéfredaktorka
To je nápad!

Čítaj viac

Katarína Tichá

Obchodná riaditeľka

Čítaj viac

Dobré noviny

Marián Tabakovič

Šéfredaktor

Čítaj viac

Pavol Hirka

Editor a redaktor

Čítaj viac

Simona Gálová

Redaktorka

Čítaj viac

Romana Mináriková

Redaktorka

Čítaj viac

Timea Gurová

Redaktorka

Čítaj viac

Lucia Lukušová

Redaktorka

Čítaj viac

Júlia Böhmová

Redaktorka a copywriterka

Čítaj viac

Marián Balázs

Moderátor

Čítaj viac

Andrea Petrovčinová

Reportérka

Čítaj viac

Petra Ázacis

Moderátorka podcastu

Čítaj viac

To je nápad!

Miroslava Miklášová

Redaktorka

Čítaj viac

Marek Lobík

Produkcia

Čítaj viac

Dobré rádio

Adam Bačkor

Programový riaditeľ

Čítaj viac

Pavol Michalka

Vedúci spravodajstva

Čítaj viac

Michaela „Kicka“ Kicková

Moderátorka

Čítaj viac

Katarína Andrejcová

Moderátorka

Čítaj viac

Lukáš „Luki“ Turiak

Moderátor

Čítaj viac

Petra Ázacis

Moderátorka spravodajstva

Čítaj viac