Nevšedný príbeh Dobrých médií
Odvážny krok
Reakcie niektorých médií však Róberta Sedláka prekvapili. „Vyjadrili sa, že ľudia skrátka chcú negatívne správy a tie dobré nikoho nezaujímajú, preto to tak robia.“ Tri hlavné slovenské televízie na petíciu reagovali spoločným vyhlásením, že produkujú iba taký obsah, akí od nich diváci požadujú. „Museli sme niečo urobiť, podpora toľkých tisícov ľudí, navyše získaná doslova za pár dní, nás zaväzovala, aby sme to nenechali len tak vyšumieť. Nemohol som podporovateľom poslať hromadnú správu, že im ďakujem za podporu, ale nikoho z adresátov to nezaujíma... A tak sme verejnosti oznámili, že spustíme vlastný spravodajský web, ktorý bude zameraný len na dobré správy a skúsime to robiť my sami.“
Cesta do TOP 10 slovenského internetu
„28. mája 2012 sme spustili internetový portál Dobré noviny, ktorý sa sústredí výhradne na dobré správy. Odvtedy túto prácu robíme denno-denne až dodnes, stále sme na trhu a čítanosť nášho obsahu je veľmi úspešná,“ hovorí Róbert a dodáva, že dobrenoviny.sk dnes patria medzi 10 najnavštevovanejších serverov na slovenskom internete. V priebehu nasledujúcich rokov k spravodajskému webu pribudlo aj niekoľko ďalších webových magazínov, ktoré postupne rozširovali portfólio rodiaceho sa vydavateľstva.
V čase pandémie Covid-19 prešli vo vydavateľstve prvou vážnejšou skúškou, no napriek zložitej situácii a navzdory všeobecným očakávaniam, paradoxne začali pozorovať ešte výraznejší dopyt po pozitívnych, dobrých a povzbudivých správach. Tento trend ešte viac zosilnel aj s neskoršími krízami na Slovensku i vo svete, ktorým kontinuálne čelíme. „Či už išlo o Covid-19 a súvisiace hospodárske ťažkosti, agresiu Ruska na susednej Ukrajine, infláciu a energetickú krízu, či politickú nestabilitu v demokratickom svete... Jedna kríza strieda druhú. Dokonca akoby sa už ani nestriedali, ale navzájom sa prelínali. Všetky tieto ťažkosti ale vedú k čoraz väčšiemu dopytu práve po našom druhu obsahu a čoraz viac ľudí prestáva sledovať bežné spravodajstvo zamerané prevažne na negatívne aspekty života,“ hovorí s nádejou v hlase zakladateľ unikátneho mediálneho projektu Dobré noviny, okolo ktorého medzitým vyrástlo vydavateľstvo Dobré médiá prevádzkujúce celú sieť ďalších médií.
V čom sú podľa Róberta Sedláka Dobré noviny či Dobré rádio, ktoré do portfólia vydavateľstva pribudlo naposledy, iné ako ostatné médiá? „Sme štandardné médium, len s unikátnym konceptom, ktorým navyše veľmi presne reagujeme na dopyt dnešnej doby. Nie sme 'alternatívne médium', ako sa často rady označujú rôzne dezinformačné kanály. Naopak, veľmi dbáme na žurnalistickú profesionalitu, objektivitu, pravdivosť a presnosť nášho obsahu, ktorému možno dôverovať. Vyvažujeme však mediálny priestor tým, že sa sústredíme na to dobré okolo nás. Našich čitateľov a poslucháčov nezaťažujeme tragédiami a nešťastím. Snažíme sa namiesto toho poukazovať na lepšie stránky Slovenska i sveta, ktorým iné médiá nevenujú porovnateľnú pozornosť. Spoločne s ďalšími magazínmi a online portálmi, ktoré sme postupne uviedli na trh, tak v Dobrých médiách inšpirujeme, podporujeme a zabávame ľudí, ktorí nestratili nádej.“
Počítače od rodičov, zanietenosť od srdca
„Mali sme obrovskú chuť pracovať a vybudovať niečo veľké. „Dobrý“ mediálny dom, ktorý je iný ako ostatné. Nevedeli sme úplne presne, ako by mal vyzerať povedzme o 10 či 15 rokov, koľko médií bude postupne prevádzkovať... to všetko priniesol život sám. Jedno ale bolo od prvého dňa v našich životoch neustále prítomné - obrovské nasadenie a odhodlanie neprestať na našom sne pracovať. Budujeme našu firmu neprestajne každý deň už 13 rokov. Obsah i spôsoby práce nás dvoch sa pochopiteľne postupne menili, ale firme sme v každej etape jej vývoja vždy venovali všetko, čo sme vedeli a mohli. Roky pritom ubiehali a časom sme usúdili, že by sme sa hádam mohli konečne vziať, ak si na to nájdeme pár minút času (smiech). A popri firme nám do života pribudlo aj naše 'druhé dieťa', dali sme mu meno Matúš a dúfame, že jedného dňa pochopí, ako jeho rodičia žili a ako veľmi im záležalo na tom, aby sa tým preňho stali zdrojom inšpirácie na celý život,“ opisuje Róbert, ako jemu a jeho manželke pohltila životy ich spoločná podnikateľská vášeň, no napriek tomu ich vzťah nielen vytrval, ale rozvinul sa v pevné základy pre spoločnú rodinu.
Darček k 10. narodeninám: Firemná transformácia a rozšírenie na nový trh
Spoločne so vstupom na nový trh Dobré médiá prešli aj najväčšou firemnou transformáciou vo svojej doterajšej histórii. Okrem modernizácie a prebudovania technologickej infraštruktúry sa firma zamerala na efektivizáciu procesov takmer na všetkých úrovniach jej riadenia a kompletne ich digitalizovala. Zamerala sa na posilnenie kybernetickej bezpečnosti a do tohto procesu zapojila všetkých svojich zamestnancov. Okrem realizácie množstva ďalších transformačných procesov na jar 2023 presťahovala svoje sídlo do moderných priestorov administratívneho komplexu BBC 1 na Plynárenskej ulici v Bratislave.
V otázke tvorby obsahu chce mediálny dom posúvať úroveň kvality ešte vyššie pre všetkých: pre čitateľov, poslucháčov ale aj klientov, ktorými sú prioritne reklamní zadávatelia. „Naším dlhodobým záväzkom je ponúkať čitateľom a poslucháčom kvalitný obsah s pridanou hodnotou. Po obsahovej stránke pracujeme na tom, aby sme kvalitu našich médií neustále posúvali ďalej a všetky naše značky dosahovali špičkovú žurnalistickú kvalitu.“
Zvláštnu pozornosť si podľa zakladateľa Dobrých médií bude vyžadovať práve najmladší prírastok v rodine - Dobré rádio. „Čaká nás veľmi veľa práce, keďže konkurencia je na vyspelej obsahovej, technickej aj ľudskej úrovni. Trh, na ktorý vstupujeme, je dávno konsolidovaný a má svoje vysoké štandardy. Tomu sa budeme musieť prispôsobiť, akokoľvek to bude pre nás ako nováčikov náročné. Dobré rádio vstupuje na trhu, ktorému dominujú silní konkurenti, zabehnutí hráči s ohromným finančným, ľudským i odborným zázemím. Má nás čo motivovať, aby sme sa ani na chvíľu neflákali. Jednu vec však naši konkurenti nemajú - absolútne unikátny spravodajský koncept, ktorému po rokoch jeho rozvíjania v online priestore celkom dobre rozumieme. A pokúsime sa ho presadiť aj v pre nás doteraz neznámom prostredí, tak ako sa nám to už raz podarilo s Dobrými novinami,“ opisuje odhodlane tvorca viacerých úspešných mediálnych značiek.
Suverénny líder v brand safety
Zakladateľ a CEO Dobrých médií však okrem toho zdôrazňuje dôležitú silnú stránku, ktorou jeho konkurencia nedisponuje vôbec, alebo iba v obmedzenej miere. „Ak v niečom skutočne nespochybniteľne dominujeme, tak je to 100% brand safe prostredie, ktoré naše médiá garantujú svojim inzerentom. To je dôležité najmä pre tých, ktorí investujú obrovské množstvo peňazí a ľudskej kreativity do budovania svojich výnimočných značiek a nemôžu si dovoliť riskovať ich reputáciu tým, že sa budú prezentovať v prostredí s nekvalitným, problematickým alebo dokonca vyslovene škodlivým obsahom. Dobré médiá sú bezpečným miestom nielen pre konzumentov obsahu, ale aj pre značky, ktoré v nich inzerujú. Túto silnú stránku chceme ponúknuť klientom, pre ktorých je úroveň mediálneho priestoru, v ktorom sa prezentujú, dôležitým či dokonca rozhodujúcim parametrom. Práve pre nich už 13 rokov rokov usilovne budujeme naše bezpečné mediálne projekty,“ naznačujú smerovanie ďalšej budúcnosti Dobrých médií manželia Sedlákovci.
Ako plynul čas
2012
28. mája spúšťame portál Dobré noviny.
2014
Sťahujeme sa do našej prvej redakcie na Drieňovej 34. Väčšina z nás má ešte aj inú prácu. Postupne sa rozrastá profesionálna redakcia aj obchodné oddelenie.
2015
Spúšťame To je nápad!, z ktorého sa do roka stáva trhová jednotka medzi hobby magazínmi a je ňou nepretržite dodnes.
2018
28. mája 2018 začína vysielať internetové Dobré rádio. 1. septembra 2018 spúšťame celodenné moderované vysielanie na internete.
2019
Všetky naše mediálne projekty zastrešujeme pod spoločný mediálny dom Dobré médiá: sústredíme sa na prevádzku médií, ktorými inšpirujeme, podporujeme a zabávame ľudí, ktorí nestratili nádej.
2022
Na 9 frekvenciách spúšťame vysielanie novej rozhlasovej stanice Dobré rádio - hráme najnovšie hity a prinášame len dobré správy.
Vedenie Dobrých médií
Róbert Sedlák
CEO
Mária Sedláková
Co-founder a šéfredaktorka
To je nápad!
Katarína Tichá
Obchodná riaditeľka
Dobré noviny
Marián Tabakovič
Šéfredaktor
Pavol Hirka
Editor a redaktor
Simona Gálová
Redaktorka
Romana Mináriková
Redaktorka
Timea Gurová
Redaktorka
Lucia Lukušová
Redaktorka
Júlia Böhmová
Redaktorka a copywriterka
Marián Balázs
Moderátor
Andrea Petrovčinová
Reportérka
Petra Ázacis
Moderátorka podcastu
Dobré rádio
Adam Bačkor
Programový riaditeľ
Pavol Michalka
Vedúci spravodajstva
Michaela „Kicka“ Kicková
Moderátorka
Katarína Andrejcová
Moderátorka
Lukáš „Luki“ Turiak
Moderátor
Petra Ázacis
Moderátorka spravodajstva