Slováci v rebríčkoch posúvajú pozitívny obsah

Spravodajský portál s výlučne dobrými správami a článkami čitatelia potlačili  z jedenástej priečky na ôsmu najčítanejšiu. Pre dobrenoviny.sk mimoriadne povzbudivý vývoj.

PEXELS/Pixabay, S. Voortman

Takto prejavený záujem a priazeň ľudí naznačuje trend, ktorý výrazne zosilnel počas pandémie. Slováci vyhľadávajú pozitívne a povzbudivé články, po ktorých zostane človeku dobrý pocit.   

V TOP 10

Dobrou správou pre dobrenoviny.sk je oficiálny audit AIBmonitoru, ktorý prináša nezávislé merania návštevnosti webstránok na Slovensku. Za posledných šesť mesiacov portál s pozitívnym obsahom zaznamenával menší, no konštantný nárast čítanosti. V marci 2022 mu patrila 11. priečka medzi najčítanejšími webmi na Slovensku. Od júna 2022 sa už druhý mesiac drží na 8. priečke najčítanejších webov. Argument, že konkurenciu predháňa neplateným obsahom je pochopiteľný, no nie je úplne fér. Nespoplatnené články ponúkajú viaceré weby. Dobrenoviny.sk však rastú napriek oklieštenému obsahu. Nafúknutý bulvár či ohurujúce tragédie svojim čitateľom neponúkajú.

Návštevnosť slovenských webov v júli 2022 Zdroj: IABmonitor

Dobré správy a príbehy v kurze aj vo svete

Bez hĺbkových sociologických prieskumov tvrdíme, že Slováci len kopírujú trend, ktorý s prepuknutím pandémie korona vírusu sledujeme vo svete. Najznámejšie svetové mediálne domy tiež prišli  s rubrikami s výlučne inšpiratívnym a pozitívnym obsahom. Čitatelia a diváci si ich vypýtali. Americká CNN napríklad vydáva spravodajský newsletter Good Stuff s výlučne dobrým obsahom o každodenných hrdinoch, unikátnych objavoch a inšpiratívnych iniciatívach v komunitách. Britská BBC zasa žne úspech s video rubrikou Uplifting stories s povznášajúcimi príbehmi so šťastným koncom, pozitívnou pointou a inšpirujúcim nábojom. Môžeme povedať, že ide o trend, ktorý vítame.